تاريخ : 4 / 4 / 1396برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حجت السلام والمسلمین محمدیان امام جماعت محترم مسجد جامع صالح شهر در گفتگویی با ما ضمن قبولی طاعات و عبادات تمامی مسلمانان روزه دار علی الخصوص زنان و مردان صالح شهر گفت : در صورت اعلام رسمی از سوی دفتر مقام معظم رهبری و روئیت هلال ماه فردا دوشنبه نماز عید فطر برگزار میگردد .

امام جماعت مسجد جامع صالح شهر در این باره گفت : در آستانه حلول ماه شوال وپایان ماه رمضان دعایی از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل شده که عرض کرد:((اللّهمّ لا تَجعَلهُ آخِرَ العَهدِمِن صِیامِناإیَّاهُ فَإنْ جَعَلتَهُ فَاجْعَلنِی مَرحُوماً و لا تَجعَلنی مَحروما))خدایا این ماه رمضان را ماه رمضان آخر ما قرار مده اگر هم سال آخر ما بود,و ماه رمضان سال بعد را درک نکردیم,ما را مرحوم و مورد رحمت قرار بده,نه محروم از رحمت.
عید فطر عید عبادت و بندگی است.عید گرفتن جایزه است.عید سرور و شادی است.,شادی بر توفیق روزه گرفتن  و به خدا نزدیک شدن.پیشاپیش عید سعید فطر را به همه مسلمانان و به شیعیان تبریک و تهنیت عرض می کنم.
حاج آقا محمدیان در ادامه افزود : نماز عید فطر در صالح شهر همزمان با سایر شهرهای استان و کشور راس ساعت 7:00 صبح در محل مسجد جامع صالح شهر برگزار خواهد شد .

ایشان در پایان از تمامی مردم روزه دار صالح شهر اعم از مردان و زنان خواست تا در این نماز حضور یابند.



تاريخ : 29 / 3 / 1396برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شب‌های قدر که می‌آید طنین "الغوث الغوث" مردم به آسمان بالا می‌رود تا تداعی‌کننده چشم امید بندگان به درگاه ایزد تعالی در بخشایش و رحمت واسعه الهی باشد.

آیین معنوی شبهای قدر همانند سال های گذشته در تمام مساجد ، حسینیه ها و زینبیه های  صالح شهر برگزار گردید .

در این آیین که شب های 19 ، 21 و 23  ماه مبارک رمضان برگزار گردید جوانان و نوجوانان زیادی به عبادت و عزاداری مشغول شدند.

از برنامه های اجرا شده در این مساجد و حسینیه ها ختم قرآن ، قرائت پر فیض دعای جوشن کبیر ، خواندن دعای توسل و دعای کمیل ، قرآن به سر ، مداحی و سینه زنی و همچنین سخنرانی بود.

حضور تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان در مکان های مذهبی این شهر از نکات جالب توجه این شبها قدر در صالح شهر بود . 

 

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...

 

 



ادامه مطلب

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی در خطبه نماز جمعه این هفته گتوند در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با گرامیداشت یکم تیرماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1360 افزود:متاسفانه سال گذشته و امسال اعتبارات لازم به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گتوند تخصیص داده نشده است.
وی با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یکی از دستگاه های مهم برای تبلیغات برنامه های فرهنگی و دینی است بر فعالتر شدن این دستگاه تاکید کرد.
امام جمعه گتوند همچنین به روز اصناف در روز یکم تیرماه اشاره کرد و از تمامی اصناف و بازاریان متدینی که رعایت انصاف می کنند و در خدمت به مردم تلاش می کنند تشکر و قدردانی کرد.
حجت الاسلام شاه آبادی افزود:در خصوص مسائل فرهنگی اصناف متاسفانه ما همراهی از اتاق بازار اصناف نداریم و این یک ضعف است.
وی ادامه داد:اگر قرار است در راستای خدمات فرهنگی به بخش اصناف همراهی و همکاری باشد باید نمود بیشتری پیدا کند و درصدی که برای کار فرهنگی تعیین شده است باید هزینه شود.
امام جمعه گتوندافزود:بازاریان شهرستان گتوند اهل خیر هستند و متولیان امر در این زمینه باید تلاش بیشتری انجام دهند.
حجت الاسلام شاه آبادی با گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: این روز یادآور مظلومیت جامعه اسلامی در مقابل استکبار و صهیونیست است.
وی با بیان اهمیت این روز در میان کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود:امسال نیز همانند پارسال به دلیل گرمای هوا راهپیمایی روز قدس در گتوند بعد از اقامه نماز جمعه برگزار می شود.



لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 25 / 11 / 1395برچسب:, | 16 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در این جلسه که شب گذشته در محل حوزه امام حسین (ع) صالح شهر برگزار گردید ، سرهنگ کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند ، شهردار و شورای اسلامی صالح شهر ، جانبازان و ایثارگران ، خانواده معظم شهدا و جمعی از بسیجیان صالح شهر حضور داشتند .

سرهنگ کنگری در ابتدا ضمن عرض تشکر و سپاس جهت حضور کلیه عزیزان عنوان کرد : به یاری خداوند 12اسفند 95 میزبان 2 شهید گمنام در صالح شهر هستیم . شهیدانی که با فداکاری و جان نثاری حافظ مرزهای میهین اسلامی بودند و با توجه به نیاز مبرم جامعه کنونی حضور پیکیر این شهدا در بین ما لازم و ضروری است تا این جوانان به آنها تمسک پیدا کرده و بتوانند الگویی در جامعه داشته باشند .

فرمانده سپاه ناحیه گتوند در ادامه با بیان اینکه همه ما توانستیم با پیگیری های زیاد موافقت نامه ورود این 2 شهید را به صالح شهر بگیریم گفت : شهردار و شورای اسلامی صالح شهر ، خانواده شهدا و عزیزان بسیجی با پیگیری های مجدانه مجوز تشیع و خاکسپاری این دو شهید را دریافت کرده و با ورود سردار باقر زاده در صالح شهر با تایید این خبر و مشخص نمودن مکان خاکسپاری و تاریخ آن ، خبر مسرت بخشی به مردم شهید پرور و ولایتمدار صالح شهر داده شد .

سرهنگ کنگری در ادامه افزود : جلسات متعددی طی روزهای گذشته با مسئولین استانی و شهرستانی در این خصوص برگزار گردیده تا بتوانیم هم از ظرفیت های استانی و هم از ظرفیت های شهرستانی در اجرای بهتر برگزاری این مراسم کمک بگیریم .

وی ادامه داد : جلسه ای نیز امروز با مهندس میرزاپور مدیریت کشت و صنعت کارون در این خصوص گرفته شد و قول مساعد همکاری داده شد و ایشان گفتند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد .

محمد رضا بنیاد زاده عضو شورای اسلامی صالح شهر در ادامه این جلسه ضمن خوش آمدگویی و تقدیر از سرهنگ کنگری اظهار داشت : هدف اصلی زنده نگه داشتن یاد و خاطر این شهدا است ، ادامه دادن راه شهدا یکی از ارکان مهم زندگی هر انسانی است  .

وی افزود : بحمد الله با توجه به کارهای فرهنگی که تا کنون در صالح شهر اجرا گردیده ، ان شاءالله بتوانیم با قدم خیر این شهدا برنامه های فرهنگی گستردهتری برگزار نمائیم .

مهندس رستمی شهردار صالح شهر نیز در ادامه ضمن تسلیت بمناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه (س) و تشکر از مردم صالح شهر جهت حضور در راهپیمایی 22 بهمن ، عنوان کرد : با تمام وجود حاضرهستیم تا وظایف محوله را انجام دهیم و از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نخواهیم کرد تا ان شاءالله هم بتوانیم مراسم خاکسپاری مناسبی برگزار کنیم و هم در ادامه آرامگاهی زیبا بر مزار این شهدا نصب نمائیم و شرایط مناسبی را برای اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی مهیا سازیم .

در ادامه این مراسم فرمانده کلانتری صالح شهر ، اعضای شورای اسلامی صالح شهر ، خانواده معظم شهدا و جانبازان و بسیجیان نقطه نظرات خود را ارائه دادند .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 21 / 11 / 1395برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

این اثر به بررسی حوادث و رخدادهای دوران انقلاب اسلامی در دو شهر شوشتر و گتوند از شهرهای استان خوزستان می‌پردازد. این دو شهر به دلیل داشتن ارتباطات گسترده با شهرهای همجوار خود مثل دزفول و به‌ویژه اهواز، از حوادث دو شهر یادشده، در کنار جریانات کلی کشور در دوران انقلاب اسلامی تأثیر پذیرفته است. همانند بسیاری از شهرهای ایران تحولات این منطقه پس از درگذشت آیت‌الله بروجردی و با آغاز نهضت روحانیون به رهبری امام خمینی (ره) آغاز گردید. به سبب ویژگی‌های مذهبی این مناطق و حضور چند تن از روحانیون مانند آیت‌الله سیدمحمدحسن آل‌طیب و آیت‌الله سیدمحمد جزایری و نیز مسافرت مردم این شهرها به اهواز، قم، مشهد و تهران، مردم در جریان کلی روند نهضت اسلامی قرار گرفته و با امام خمینی(ره) آشنا شدند و با نهضت اسلامی همراهی کردند.
 
  در این پژوهش با بیش از 300 نفر گفتگو شده است و تلاش شده تا از بایگانیِ مراکز اسنادی و بایگانی برخی دستگاه‌های دولتی و اسناد شخصی افراد نیز استفاده شود، هرچند این کار با سختی‌ها و مشکلاتی نیز همراه بوده است. نتیجه‌ی این تلاش‌ها و جستجوها و فعالیت‌ها مجموعه‌ای از داده‌ها و اطلاعات بود که براساس آنها برای این پژوهش دوازده فصل به شرح زیر طراحی شده است.

 

لطفاً متن کامل را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 20 / 11 / 1395برچسب:, | 16 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیر مدرسه ریحانه صالح شهر سرکار خانم خسرودار با اشاره به آغاز برنامه های دهه مبارک فجر و تبریک این ایام و با نواختن گلبانگ انقلاب در مدرسه تصریح کرد: محیط مدارس متناسب با این ایام آذین بندی و فضاسازی  شده است.

خانم خسرودار در ادامه افزود : برنامه های متنوع فرهنگی و هنری همراه با سرودهای حماسی و انقلابی از جمله غبار روبی گلزار شهدا همراه با دانش آموزان ، برگزاری جشنواره غذایی ، نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان و .... در این ایام اجرا شده است .

مدیر مدرسه ریحانه در پایان با بیان اینکه دانش آموزان در راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهند نمود ، عنوان کرد : دانش آموزان و فرهنگیان همگام با سایر اقشار مردم با حضور منسجم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کنند.

 

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی  مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن صالح شهر با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، امام جماعت مسجد جامع، ریاست کلانتری 11 صالح شهر ، فرماندهی بسیج ناحیه امام حسین(ع)،  رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صالح شهر، مسئولین و مدیران مدارس در محل شهرداری  برگزار گردید.

مهندس رستمی شهردار صالح شهر حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مراسم راهپيمايي 22 بهمن ماه را تجلي پشتوانه مردمي دانست و گفت: مردم  در دوران مختلف انقلاب حضوري پررنگ  و تأثيرگذار داشته اند و اقشار مختلف مردم انقلابی و هميشه در صحنه صالح شهر نیز همواره در صحنه های مختلف خصوصاً راهپیمایی 22بهمن حضور پرشور داشته اند. شهردار صالح شهر خاطر نشان کرد: راهپيمايي يوم الله 22 بهمن سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي, کشور ما را در مقابل توطئه های دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي بيمه مي كند.
حجت الاسلام محمدیان امام جماعت مسجد جامع صالح شهر نیز در این جلسه
  با اشاره به شرایط کنونی، بر لزوم برگزاری باشکوه راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و افزود: حفظ هوشیاری و هماهنگی دستگاه هایی که در این امر بزرگ مشارکت می کنند بسیار مهم است و باید برای برگزاری باشکوه مراسم راهپیمایی 22بهمن تمهیدات لازم فراهم گردد.



تاريخ : 18 / 11 / 1395برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دبستان دخترانه ریحانه صالح شهر

 

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 11 / 1395برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حسین چلوی زاده در گفتگویی با ما از افتتاح نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی خبر داد .

چلوی زاده مسئول برگزاری این مراسم با بیان اینکه ما در سال چندین بار نمایشگاه کتاب به منسبتهای مختلف در صالح شهر برگزار می کنیم گفت : از مورخه 17 بهمن 95 نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی ویژه دهه فجر و به مدت یک هفته در سالن ورزشی جنب مخابرات برگزار می باشد .

وی افزود : ضمن دعوت از تمامی شهروندان ، مدارس و فرهنگیان عنوان کرد : این نمایشگاه همه روزه و از ساعت 8:30 صبح الی 20 شب جهت بازدید عموم باز خواهد بود .

حسین چلوی زاده مسئول برگزاری این نمایشگاه ، نوید این را داد تا همشهریان بتوانند از 50 درصد تخفیف در نمایشگاه بهره مند گردند .



تاريخ : 27 / 10 / 1395برچسب:, | 16 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شهروندان صالح شهری پیگیر نسل های جدید اینترنت پر سرعت

قلی پور و یاری : طرح شکایت گردیده و قول همکاری داده شده

تلفن و اینترنت در جامعه امروزی ازنیازهای اساسی محسوب می‌شود به گونه ای که می توان گفت در حال حاضر بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی ، آموزشی و غیره از طریق شبکه مخابراتی و زیرساخت های مربوط به آن فراهم می شود.

به بیان دیگر قرن جدید قرن ارتباطات و تکنولوژی است و اینترنت ارتباط های تلفن همراه نقش تاثیرگذاری در زندگی مردم ایفا می کند و گرایش مردم به استفاده از اینترنت و احساس نیاز به این فناوری روز به روز  در حال افزایش است.

در طول سال های اخیر تلاش های بسیاری در سطح کشور در زمینه توسعه شبکه‌های مخابراتی صورت گرفته است و حتی با روی کار آمدن چندین اپراتور بزرگ تلفن همراه نیز در کشور، دامنه گسترش خدمات تلفن های همراه و اینترنت پرسرعت از کلان‌شهرها تا روستاهای دورافتاده کشیده شده است.

اما متاسفانه هنوز هم برخی شهرها و شهرستان ها از جمله صالح شهر از این نعمت بی بهره یا کم بهره بوده و یا با مشکلات فراوان آن روبه رو هستند که خواست مردم صالح شهر رسیدگی در اسرع وقت به این موضوع و ارائه خدمات پر سرعت اینترنت در سطح شهر است .

در همین راستا آقایان سعید قلی پور و احمد یاری دو تن از شهروندان صالح شهری هستند که چندین وقتی است درگیر این موضوع شده و با پیگیری های مستمر به نتایج خوبی هم در این راستا رسیده اند .

آقایان قلی پور و یاری با بیان اینکه طرح شکایتی از طرف ما و به زبان مردم صالح شهر صورت گرفته است عنوان می کنند:  از طریق سامانه سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیر این موضوع شده و علیه اپراتورهای سیار ، طرح شکایت گردیده است .

گفتنی است این پیگیری ها به ثمر نیز نشسته و کارشناسان مربوط به این اپراتورها با حضور در صالح شهر و بررسی اوضاع اینترنت از نزدیک قول همکاری و مرتفع کردن این مشکل را داده اند و تمام مستندات و مکاتبات آن هم وجود دارد .

شهروندان صالح شهری که یکی از دغدغه های کنونی صالح شهر را اینترنت با سرعت پایین نام میبرند ، با مراجعه به ما خواستار پیگیری های بیشتر از طریق رسانه ها و همچنین مسئولین مربوطه در صالح شهر و شهرستان شده تا بلکه نسل های پرسرعت اینترنت هم مهمان همیشگی خانه های همشهریان باشد .

در پایان شهروندان صالحی شهری اظهار داشتند پیگیر ادامه طرح شکایت هستیم و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد تا این تکنولوژی به شهر ما هم بیاید و همانند سایر شهرها ما هم از اینترنت بهره ببریم .

 



تاريخ : 25 / 10 / 1395برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضورامام جمعه محترم شهرستان ، حاج آقا نبی پور ، مردم و مسئولین شهری و سخنرانی حجت السلام دادودی مسئول عقیدتی سیاسی تیپ 45 تکاور شوشتر در صالح شهر برگزار گردید

این مراسم که از ساعت 15 و در مسجد جامع صالح شهر برگزار گردید ، در ابتدا چندین سوره از قرآن کریم توسط برادر قاری قرآن آقای علائی تلاوت شد و پس از آن عبدالحسین بهداروند و مجید علیزاده بخش هایی از زندگی نامه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیان کردند .

در ادامه این مراسم حاج آقا داوودی مسئول عقیدتی سیاسی تیپ 45 تکاور شوشتربا برشمردن ویژگی های شخصیتی و مبارزاتی این مجاهد نستوه طی سالهای پیش از انقلاب و پس از آن، درگذشت آیت الله هاشمی را ضایعه ای بزرگ توصیف کرد و این حادثه مؤلمه را به رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

حاج آقا داودی در ادامه از زحمات زیاد آیت الله هاشمی در کنار حضرت امام خمینی ، آیت الله بهشتی و شهید مطهری و مقام معظم رهبری سخن به میان آوردند و افزودند : این ها ارکان اصلی انقلاب و مبارزات پس از انقلاب بودند که با مجاهدت های فراوان خود نقش بسزایی در پیروزی انقلاب ایفا نمودند.

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : 22 / 10 / 1395برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

درگذشت حضرت آیت الله  هاشمی رفسنجانی را به محضر  مقام معظم رهبری ، مردم شریف شهرستان گتوند و صالحشهر تسلیت عرض می كنم.
من به سهم خودم از خدمات ارزشمند این عالم بزرگ قدردانی و درگذشت یاردیرین امام و رهبری را به محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری ، مردم ایران و مردم شریف شهرستان گتوند و صالحشهر تسلیت می گویم.
خانواده شهيدان نوري با تقديم كردن 2 شهيد و چندين جانباز دين خود را به انقلاب ادا نموداند، كه شهداي اين خانواده به نام شهيد محمد نوري كه در عمليات  كربلاي 5 در منطقه شلمچه و شهيد غلامحسين نوري كه در عمليات كربلاي 4 از ناحيه ريه و چشم شيميايي شده بود و پس از سال‌ها تحمل درد و رنج به درجه شهادت رسيد.



لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

بمناسبت هفته بسیج فرمانده سپاه ناحیه گتوند ، فرمانده حوزه یکم امام حسین (ع) ، اعضای شورای اسلامی صالح شهر و جمعی از بسیجیان با مادر شهیدان نوری و پدر شهید پورابراهیمی در صالح شهر دیدار کردند .

در این دیدار مادر شهیدان محمد و جانباز شهید غلامحسین نوری ضمن خوش آمد گویی به فرمانده محترم سپاه و حاضرین هفته بسیج را به کلیه بسیجیان و رهبر انقلاب تبریک گفت .

مادر شهیدان نوری در ادامه عنوان کرد : همیشه گفته ام پشتیبان ولایت باشید و ما تا نفس میزنیم حامی و پشتیبان رهبر هستیم . و امیدوارم مسئولین با ایجاد اشتغال دلگرمی برای این جوانان ایجاد نمایند و انتظار دارم حامی مقام معظم رهبری باشند .

ایشان در ادامه افزود : با اینکه سن و سالم بالاست اما اخبار روز را مرتب میبینم و از اوضاع کشور مطلع میشوم .

مادر شهیدان نوری با بیان اینکه شهدا رفتند تا اسلام زنده بماند گفت : شهدا با رفتن خود درس ولایتمداری را به ما آموختند . و من همیشه در نمازم برای رهبر انقلاب امام خامنه ای دعا میکنم .

تنها خواسته ام از موسئولین این است که به فکر اشتغال جوانان باشند و وصیت کردم بر روی سنگ قبرم این را بنویسند .

در دیدار با پدر شهید پورابراهیمی ، ایشان به بیان خاطراتی از شهید پرداختند .

 



تاريخ : 13 / 9 / 1395برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

- پیاده روی خانوادگی

- مسابقات ورزشی فوتبال در رده نوجوانان

- تجلیل از خانواده معظم شهداء

- دیدار با رزمندگان دفاع مقدس

- نشست روشنگری سیاسی

- غبار روبی گلزار شهداء

- ساخت 2 برنامه اندروید با محتوای وصیت نامه شهدای صالح شهر و فرهنگ فضای مجازی

- پخش بروشور با محتوای پیشگیری از اعتیاد و فرهنگ فضای مجازی

- همایش بسیج و فرهنگ عاشورایی

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...

 



ادامه مطلب
تاريخ : 9 / 9 / 1395برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روز گذشته سومین یادواره 28 شهید صالح شهر به میزبانی پایگاه ام سلمه (س) ویژه خواهران برگزار گردید .

در این مراسم که از ساعت 14 آغاز گردید سرهنگ کنگری ضمن خوش آمدگویی به حاضرین از جمله نماینده محترم شهرستانهای شوشتر و گتوند و خانواده معظم شهدا گفت : برگزاری چنین یادواره هایی همیشه لازم و ضروری بوده است تا ما بتوانیم بعنوان شاگردان این نظام و انقلاب درس های زیادی را از خون شهدا و عظمت این مراسمات بگیریم .

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان گتوند ضمن تشکر از زحمات خواهران بسیجی جهت برگزاری و برپایی این یادواره عنوان کرد : زنان و خواهارن نقش بی بدیلی در عرصه های مختلف انقلاب تا کنون داشته که انتظار میرود این نقش پررنگ تر نیز گردد .

در ادامه این مراسم سردار گیلانی به حضور همیشگی زن ها در جامعه و همسنگر بودن آنان گفت و اظهار داشت : امام می فرماید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، تلاش زن ها در نهضت اسلامی بیشتر از مردان بود و همین طور هست اگر طول تاریخ را نگاه کنیم عملکرد این زن ها در صفحه انقلاب و سیاست نقش های اول را دارند . امروز هم ما شاهد این مسئله هستیم و نیمی از جامعه ما بانوان هستند که در کنار مردان می توانند نقش آفرینی کنند که در اینگونه مراسم ها این را نشان می دهند .

سردار گیلانی در خصوص وصیت نامه شهدا اظهار داشت : وقتی به وصیت نامه شهدا مراجعه می کنیم و گزیده هایی از آنها را می خوانیم و همچنین همسر شهید نوری فرمودند اگر چنین تفکری در جامعه حاکم باشد ، انسان با دوستی و اخلاق محوری که رقم میزند ، قطعاً در جامعه این مشکلات بوجود نمی آیند و امروز نیاز مندیم بر این تفکر به خصوص خواهران و مادران گرامی که تربیت نسل بشر به دست آنهاست . نسل حال و آینده اگر در مسیر شهدا قرار بگیرد ، حتماً مشکلات را حل خواهد کرد ، حتماً دچار تنش های اجتماعی نخواهیم شد ، حتما دشمنان قسم خورده و مستکبرین عالم نگاه خصمانه بر این کشور نخواهند داشت و در زندگی ها تحول اخلاقی و علمی و موفقیتهایی حاصل خواهد شد .

نمایند مجلس در ادامه گفت : در انقلاب و در جنگ تحمیلی این تفکر را تجربه کردیم و در مسلمانان منطقه داریم تجربه میکنیم . آنچیزی که امروز اسلام را به پیروزی میرساند این است که تفکر شهید را بشناسیم و اینگونه فکر کنیم و عمل کنیم . یاد شهیدان و زنده نگه داشتن یاد آنان چرا اجر شهید دارد ، به همین دلیل است . چون به ما یاد دادند که چگونه در مقابل دشمنان بشریت بایستیم و چگونه مخالفت کنیم و به معاویه صفت ها نه بگوئیم بر سفره آنها ننشینیم و چگونه باید کار و جهاد و تلاش کنیم .

در بخش پایانی این یادبود حجت السلام اکبری به روضه خوانی و مداحی پرداختند .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 7 / 9 / 1395برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
عباس نوری گفت: باید بسیج و نیروهای انقلابی و وفادار به نظام در این حوزه حضور چشمگیری داشته باشند و با تولید محتوی علاوه بر آگاهی رساندن به حاضران در فضای مجازی عرصه را بر دشمنان این مرز و بوم تنگ تر کنند.
عباس نوری کارشناس حوزه اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به آسیب ها ها و تهدیدات فضای مجاز گفت: یکی از مسیرهایی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صدد هستند که از طریق آن به اهداف شوم خود دست یابند فضای مجازی و اپلیکیشن های تلفن همراه است.
نوری گفت: اکنون شاهدیم در دست هر جوان و نوجوان یک گوشی تلفن هوشمند است که از طریق آن به دریافت و ارسال اطلاعات و پیام ها می پردازد و در این مسیر ممکن است خواسته یا ناخواسته مورد هدف شکارچیان فضای مجازی که تخصصشان جذب افراد و تغییر عقاید آنان است قرار گیرند. چراکه دشمن در هصر حاظر دنبال ضربه زدن به انقلاب و ارزش ها با استفاده از فضای مجازی است.
این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی ادامه داد: باید راهکارهای عملیاتی برای مقابله با تهدیدهای فضای مجازی اندیشیده شود و مسئولان نیز با جدیت در این حوزه ورود کنند و فقط به برگزاری جلسه و صدور مصوبات و بخش نامه ها اکتفا نکنند.
وی افزود: افزایش نگران کننده آمارهای طلاق و فساد های اخلاقی و بی بندوباری در خانواده ها از نتایج استفاده بدون ضابطه از فضای مجازی و عدم کنترل و نظارت بر برنامه های پیام رسان در جامعه از سوی مسئولان و خانواده ها است، در فضای مجازی هیچ محدودیتی برای ارسال و دریافت پیام ها و تصاویر وجود ندارد و این خطری است برای نوجوانان ما که در دام سو استفاده کنندگان قرار گیرند.
نوری با بیان اینکه خانواده در جامعه ایرانی اسلامی دارای قداست است، گفت: متاسفانه کانون های گرم خانواده اکنون در خطر و معرض فروپاشی قرار گرفته و باید علاوه بر  ایجاد محدودیت در استفاده از این پیام رسان ها و فیلتر کردن برخی امکانات آن ها به مردم خصوصا نوجوانان فرهنگ صحیح استفاده از این تکنولوژها را بیاموزیم.
این کارشناس در ادامه به نقش بسیج و قرارگاه های مجازی این نهاد ارزشی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: باید حضور و فعالیت بسیج در فضای مجازی بیشتر شود، باید بسیج و  نیروهای انقلابی و وفادار به نظام در این حوزه حضور چشمگیری داشته باشند و با تولید محتوی علاوه بر آگاهی رساندن به حاضران در فضای مجازی عرصه را بر دشمنان این مرز و بوم تنگ تر کنند.


لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

نماینده مردم شریف شهرستانهای شوشتر ، گتوند و حومه : به گتوندی بودن قیصر افتخار میکنیم و این یک واقعیت تاریخی است.

سردار گیلانی : کنگره قیصر با رویکرد ملی باید برگزار گردد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عصر شنبه در این آیین در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره قیصر امین پور افزود: قیصر از جمله شاعرانی است که حامی بزرگ ولایت بود.
محمد جوروند ادامه داد: همه شاعران بزرگ ایران زمین به شرافت ، انسانیت و ویژگی بارز انسانی قیصر اذعان دارند و نجابت و شرافت در اشعار این شاعر فقید برای همگان واضح است.
وی با اشاره به فرصت کم مسئولیت خود در منصب مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستانگفت:امیدواریم در سال آینده کنگره کشوری در شهرستان گتوند در سالگرد درگذشت این شاعر بزرگ برگزار شود.
وی همچنین افزود: برای ساخت بنای آرامگاه دکتر قیصر امین پور زحمات زیادی کشیده شده است و ضمن اینکه توسعه و تکمیل بنای آرامگاه این شاعر فرهیخته نیز در دستور کار قرار دارد.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم با اشاره به اینکه قیصرامین پور متعلق به جهان اسلام ، ایران و فارسی زبان ها است به گتوندی بودن او افتخار می کنیم و این یک حقیقت و واقیت تاریخی است .
سهراب گیلانی افزود: قیصر شخصیتی ملی بلکه در رشته خودش فرا ملی است و افتخار می کنیم به این بزرگمرد شاعر معاصر ملی تاریخی و شخصیت او به قدری بزرگ است که رهبر معظم انقلاب از او تقدیر کردند.
وی تاکید کرد: مسئولان کشوری و استانی باید کنگره قیصر را با رویکرد ملی برگزار کنند تا برای نسل های آینده باقی بماند.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در پایان با اشاره به وضعیت آرامگاه دکتر قیصر امین پور بر توسعه این بنا تاکید کرد و افزود: آرامگاه قیصر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد .
در ادامه این مراسم شعرای استان خوزستان به شعر خوانی پرداختند و در پایان این مراسم از شعرای برتر تجلیل بعمل آمد.
به گزارش کارگاه و نمایشگاه خوشنویسی نیز به مناسبت نهمین سالگرد دکتر قیصر امین پور با حضور استاد غلامحسین امیر خانی رئیس انجمن خوشنویسان کشور در تالار همایش های قیصر امین پور در زادگاه وی گتوند برگزار شد و هنرمندان و خوشنویسان استان خوزستان آثار خود را به نمایش گذاشتند.
تنفس صبح و در کوچه آفتاب (1363)، آینه های ناگهان (1372)، گل ها همه آفتابگردانند (1380) و دستور زبان عشق (1386) از مجموعه های شعر این شاعر برای بزرگسالان هستند. گزینه اشعار او هم در سال 1378 منتشر شد.همچنین توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (1365)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (1383) و شعر و کودکی (1386)، از دیگر آثار او هستند.
قیصر امین پور متولد شهرستان گتوند در تاریخ 8 آبان ماه سال 1386 درگذشت و در زادگاهش گتوند در شمال خوزستان به خاک سپرده شد.

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 8 / 8 / 1395برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روز گذشته زینبیه صالح شهر افتتاح گردید .

در آیین افتتاحیه این مراسم برادر محمد آسیابانی مداح خوب شهرستان گتوند در جمع برادران و خواهران و مادران گرامی به روضه خوانی و مداحی پرداختند .

گفتنی است این زینیبه با زحمات فراوان مردم خوب صالح شهر و خانواده محترم سرداری نسب بنا گردیده است و از این پس این زینبیه را با نام زینبیه مرحوم احمد سرداری نسب خوانده خواهد شد .

زینبیه مرحوم سرداری نسب جهت برگزاری مراسمات عزاداری ، مذهبی و برنامه های فرهنگی ویژه خواهران مهیا و آماده گردیده است .

 

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 7 / 1395برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به مناسبت ایام ماه محرم و شهادت اباعبداله الحسین (ع) و یارانش ، هیئت عزاداران حسینیه صاحب الزمان (عج)هرساله و در این ایام اقدام به اجرای تعزیه می نماید .

این نمایش مذهبی هر ساله و حدود 75سال است که در صالح شهر (شهرک شهید چمران) بمناسبت محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به نمایش گذاشته می شود . که جمع کثیری از مشتاقان به امام حسین (ع) و اهل بیت آن حضرت از صالح شهر ، شهرستان گتوند و حومه به تماشای واقعه کربلا و چگونگی به شهادت رسیدن این امامان بزرگوار می نشینند.

در این ایام تعزیه هایی از جمله شهادت امام حسین (ع) ، شهادت حضرت عباس (ع) ، شهادت حر ، شهادت مسلم و طفلان آن حضرت (ع) ، تعزیه علی اکبر و حضرت قاسم (ع) و ... اجرا می گردد .

در ادامه برنامه های این ایام راس ساعت 15:30 امروز 8 محرم 95 تعزیه حضرت علی اکبر (ع) در حسینیه صاحب الزمان (عج) و توسط هیئت عزاداران پهونده سفلی برگزار خواهد شد .

در ادامه مجالس تعزیه فردا سه شنبه مصادف با روز تاسوعا از ساعت 15:00 مجلس شهادت عباس (ع) و در روز عاشورای حسینی ساعت 8:30 صبح مجلس شهادت امام حسین (ع) اجرا خواهد شد .

هیئت عزاداران حسینیه صاحب الزمان (عج) از کلیه عاشقان اهل بیت (ع) ( خواهران و برادران ) جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل می آورد.



تاريخ : 18 / 7 / 1395برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس اداره مخابرات شهرستان گتوند روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ساعت 6:30 دقیقه صبح امروز ساختمان دفتر مخابرات صالح شهر به دلیل نامعلوم دچار آتش سوزی شد.
هیبت الله خسروی افزود: با تلاش نیروهای آتش نشانی شهر گتوند،صالح شهر وآتش نشانی شرکت کشت و صنعت کارون این آتش سوزی ساعت هشت صبح مهار شد.
وی با بیان اینکه این حادثه خسارت جانی به دنبال نداشته است گفت:ساختمان دفتر مخابرات صالح شهر گتوند با 200متر مربع زیر بنا دچار خسارت جدی شده به طوریکه به دلیل شدت آتش سوزی تنها دیوارهای آن باقی مانده است.
رئیس اداره مخابرات شهرستان گتوند ضمن تاکید بر اینکه علت دقیق وقوع این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی و کارشناسان اداره کل مخابرات خوزستان در دست بررسی است یادآور شد: این حادثه منجر به قطع ارتباط مخابراتی صالح شهر شده است.
صالح شهر در بخش مرکزی گتوند دارای یکهزار و 400 مشترک تلفن ثابت است.
شهرستان 74هزار نفری گتوند در شمال خوزستان واقع است.



تاريخ : 18 / 7 / 1395برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 7 / 1395برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گزارش تصویری مراسم شیرخوارگان در مسجد سید محسن آقامیری

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 7 / 1395برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مراسم روح بخش و پرفیض زیارت عاشورا با حضور خواهران و برادران به میزبانی هیئت جوانان بنی هاشم برگزار شد.

به گزارش شاهد صالح شهر شب گذشته مصادف با شب هفتم ماه محرم مراسم روح بخش و پرفیض قرائت زیارت عاشورا با حضور خواهران و برادران صالح شهر در محل  هیئت عزاداران جوانان بنی هاشم  برگزار شد.
دوستداران اهل بیت(ع) در این مراسم با زمزمه دعای پرفیض زیارت عاشورا و ذکر مصیبت و سینه زنی  ارادتشان را به خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز نمودند.



تاريخ : 14 / 7 / 1395برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 7 / 1395برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگر اسلامی همه ساله در ماه محرم برگزار می‌گردد . لذا بدینوسیله از کلیه خواهران و مادران گرامی دعوت می شود در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی که به منظور گرامیداشت یاد طفل شیرخواره شهید دشت کربلا ، حضرت علی ‌اصغر (ع) بعنوان بزرگترین سند مظلومیت امام حسین (ع) در نهضت سرخ حسینی که در روز چهارمحرم ( 15 مهرماه 95) رأس ساعت 19:30در حسینیه صاحب الزمان (عج) صالح شهر برگزار می شود حضور بهم رسانند .

هدف از برگزاری این همایش انتقال فرهنگ عاشورای حسینی به نسل آینده است . حضرت علی اصغر (ع) شیرخواره معصوم امام حسین (ع) آشکار کننده حق و باطل و رسواگر جبهه باطل در قیام عاشورای حسینی است وبا توجه به اینکه یکی از عاطفی ترین واقعه عاشورای حسینی، شهادت مظلومانه  این سرباز خردسال امام حسین (ع) ،لذا درا ین همایش عظیم ،سعی بر آن است تا فرهنگ حسینی (ع) و پیام عاشورا از طریق این مراسم نمادین به جهان مخابره شود.



تاريخ : 11 / 7 / 1395برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 11 / 7 / 1395برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سلام ای هلال محرم

شده آسمان خيمه غم/ زمين و زمان غرق ماتم
دوباره افق، رنگ خون است/ سلام اي هلال محرم
دوباره محرم رسيد و / حسينيه شد سينه هامان
دل اهل دل سينه زن شد /نفسهايمان مرثيه خوان
به هر خط مقتل/ بيا خون بگرييم
كه منزل به منزل/ چو مجنون بگرييم
(ياحسين يابن الزهرا)

یکی مسجد را سیاه پوش می کند،یکی پرچم ها را روی گنبد ها و تیرهای برق و گلدسته ها نصب می کند،یکی لوازم صوتی می آورد و خلاصه انگار عشقی در خون همگی آنها دمیده است که این چنین بدون خستگی خود را برای روزهای عزاداری آماده می کنند .

محرم در صالح شهر همیشه حال و هوای خاصی دارد و هیئت های مذهبی ، حسینیه ها و تکیه ها از روزهای قبل از آغاز محرم با عشق و ارادت خاصی که به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) دارند ، شروع به نصب پرچم ها و بنرهای عزاداری به همین مناسبت میکنند. و خود را برای بزرگترین مراسم عزاداری کشور اماده می کنند.

طی روزهای آینده تصاویری از این همه عشق و علاقه منتشر خواهیم کرد.

معرفی مساجد و حسینیه های صالح شهر بطور کامل را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد